Objectiu

La societat del S.XXI està experimentant una profunda i ràpida metamorfosi, provocada principalment per tres factors: la hiperconnectivitat, l’acceleració tecnològica i la globalització i en aquest nou marc mundial, l’Enginyeria està cridada a prendre un paper cabdal, atenent als principis bàsics que la defineixen.

Naturalment, aquesta empenta tecnològica es manifesta amb un increment de professionals amb perfils d’Enginyeria, fet que genera que els titulats de determinades branques de l’Enginyeria tinguin una taxa d’inserció laboral del 100%. Paradoxalment, la joventut catalana, i de fet de la majoria de països occidentals, no veuen l’Enginyeria com una aposta de futur. Aquest fet es reflexa en una tendència a la baixa de les dades de matriculació globals de les titulacions universitàries pròpies de les Enginyeries: en tan sols 4 anys s’ha produït un descens del 16% d’alumnes d’Enginyeria a Catalunya.

Des de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) volem capgirar la situació mitjançant la posada en marxa d’un pla estratègic destinat a la creació de noves vocacions d’enginyeria entre els nens/es de primària i secundària: hem endegat una sèrie d’accions orientades a aquest fi, com per exemple el Mercat de Tecnologia (enguany 13a edició), la competició de robòtica First Lego League (enguany 5a edició) i la posada en marxa d’un pla pilot amb l’Institut la Mitjana de Lleida (Sinergia), on professors d’ambdós institucions treballem conjuntament per tal de generar un currículum més atractiu i eficient per als nens i nenes que vulguin estudiar la branca científico-tecnològica.

DSC_1659.jpg

 

Anuncis